روانشناسی اجتماعی
اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر شادکامی فردی و اجتماعی نوجوانان

فاطمه پورآقا

دوره 3، شماره 4 ، آبان 1402، ، صفحه 31-39

https://doi.org/10.22034/jmp.2024.444890.1089

چکیده
  افزایش شادی نوجوانان می‌تواند تربیت مناسبی را برای نسل آینده کشور فراهم کند و یکی از راه‌های رسیدن به این هدف آموزش مهارت‌های زندگی است. این پژوهش با هدف اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر شادکامی فردی و اجتماعی نوجوانان انجام شد. این پژوهش از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش‌آزمون-پس‌آزمون و گروه کنترل است. 40 دانش‌آموز مقطع متوسطه دوم ...  بیشتر

روانشناسی اجتماعی
مقایسه تمایز یافتگی خود، دلزدگی و صمیمیت هیجانی در زوجین متقاضی طلاق و عادی

فاطمه پوراقا؛ سید امید ستوده ناورودی

دوره 3، شماره 3 ، مرداد 1402، ، صفحه 18-28

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.420006.1076

چکیده
  طلاق واقعیتی انکارناپذیر از زندگی شخصی و اجتماعی بوده و زمانی اتفاق می­افتد که زندگی مشترک برای زوجین غیرقابل تحمل باشد. پژوهش حاضر با هدف مقایسه سطح تمایزیافتگی­خود، دلزدگی زناشویی و صمیمیت هیجانی در زوجین متقاضی طلاق و عادی انجام شد. این پژوهش از نوع علی مقایسه­ای است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه زوجین متقاضی طلاق مراجعه کننده ...  بیشتر

روانشناسی شخصیت
مقایسه جهت‌گیری مذهبی، شادکامی و بحران هویت در بین نوجوانان ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی و نوجوانان عادی شهر رشت

فاطمه پورآقا

دوره 2، شماره 4 ، آبان 1401، ، صفحه 35-42

https://doi.org/10.22034/jmp.2023.415379.1072

چکیده
  هدف از پژوهش حاضر مقایسه جهت گیری مذهبی، شادکامی و بحران هویت در نوجوانان ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی و نوجوانان عادی بود. این پژوهش از انواع پژوهش های علی-مقایسه ای بود. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه نوجوانان ساکن در مراکز بهزیستی و نوجوانان عادی شهر رشت بود. بدین منظور37 ‌نوجوان ساکن در مراکز نگهداری بهزیستی و 38 نوجوان عادی با روش ...  بیشتر